Plakat sportowy w Polsce to bogato ilustrowany album autorstwa Doroty Folgi-Januszewskiej i Katarzyny Szymańskiej, projektu Lecha Majewskiego, który dokumentuje rozwój plakatu sportowego w Polsce od XVII wieku do czasów współczesnych. Książka prowadzi przez rozważania na temat roli sportu w kulturze i jego wpływu na obyczajowość, opisuje pierwsze w historii wizerunki sportowców, w tym norweskiego narciarza sprzed kilku tysięcy lat. Publikacja, podzielona na sześć rozdziałów, przeprowadza czytelnika przez początki graficzne promocji sportu, silną ideę olimpizmu, tworzenie się towarzystw społecznych, oddziaływanie polityki na postrzeganie – a co za tym idzie – przedstawianie dyscyplin sportowych i aktywności fizycznej po promocję widowisk cyrkowych i turystyki. Album na blisko trzystu stronach prezentuje kilkaset reprodukcji pochodzących ze zbiorów m.in. Muzeum Plakatu w Wilanowie, Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie oraz Biblioteki Polskiej w Paryżu.

YouTube video

Dane szczegółowe

Tekst i wybór reprodukcji:Dorota Folga-Januszewska, Katarzyna Szymańska
Projekt graficzny:Lech Majewski
Format:240 x 311 mm
Liczba stron:272
Liczba zdjęć:426
ISBN:978-83-7576-473-4
Oprawa:twarda
Numer wydania:1
Rok wydania:2024
Język:polsko-angielski

Okładka

Strony z książki

Fragment książki

Powiązane posty